Ako postupovať v prípade poistnej udalosti
|
Centrála asistenčných služieb +421/2/529 33 113 |
AKO POSTUPOVAŤ V PRÍPADE POISTNEJ UDALOSTI?
predovšetkým:
- dbajte, aby sa následky poistnej udalosti zbytočne nezväčšovali,
- proti hroziacej škode zakročte spôsobom primeraným okolnostiam,
- v prípade potreby sa obráťte na asistenčnú centrálu ELVIA, tel. +421/2/529 33 113
ďalej
Pri ochorení alebo úraze v zahraničí:
- pri hospitalizácii okamžite kontaktujte asistenčnú centrálu ELVIA,
-
uveďte:
- meno a dátum narodenia,
- rodné číslo,
- kontaktné tel. číslo,
- informácie o poistnej udalosti,
- spojenie do nemocnice na ošetrujúceho lekára,
- je možné volať na účet volaného alebo si nechať zavolať naspäť,
- platby spojené s ambulantným liečením zaplaťte v hotovosti a originály dokladov o zaplatení starostlivo uschovajte, po návrate Vám budú preplatené,
- v prípade, že nebudete schopný tieto účty zaplatiť alebo ak potrebujete radu alebo pomoc, kontaktujte asistenčnú centrálu ELVIA a postupujte podľa vyššieuvedených pokynov,
- ak v priebehu cesty utrpíte úraz, okamžite ho oznámte po návrate z cesty poisťovateľovi.
Pri poškodení, zničení alebo strate batožín:
- krádež batožiny okamžite ohláste na najbližšej policajnej stanici,
- od polície si vyžiadajte potvrdenie, že ste krádež ohlásili,
-
dbajte, aby Vám polícia potvrdila:
- aké veci Vám boli odcudzené,
- kedy približne ku krádeži došlo,
- kde presne bola batožina uložená,
- či bolo auto uzamknuté a uzavreté,
- ak dôjde ku škode na batožine v ubytovacom zariadení, požiadajte písomne prevádzkovateľa zariadenia o náhradu škody a prevzatie žiadosti si nechajte potvrdiť,
- ak dôjde k strate batožiny pri doprave, vyžiadajte si u zodpovedného zástupcu dopravcu vystavenie zápisu o škode,
- okolnosti vzniku škody sa usilujte vyfotografovať alebo inak zdokumentovať,
- poškodenú batožinu alebo jej zvyšky uchovajte,
- poistnú udalosť ohláste telefonicky poisťovateľovi.
Pri vzniku zodpovednosti za škodu:
- v prípade vzniku poistnej udalosti zo zodpovednosti za škodu informujte asistenčnú centrálu ELVIA a postupujte podľa ich pokynov,
- svoju zodpovednosť za škodu neuznávajte bez súhlasu poisťovateľa a náhradu škody neplaťte, ani sa k tomu nezaväzujte,
- nepodpisujte žiadny dokument, ktorého obsahu nebudete dobre rozumieť,
- ak je to možné, vznik škody ohláste polícii, o ohlásení si vyžiadajte potvrdenie,
- okolnosti vzniku škody sa snažte vyfotografovať alebo inak zdokumentovať,
- poškodené veci alebo ich zvyšky si v prípade možnosti uschovajte,
- po návrate z cesty okamžite ohláste poistnú udalosť poisťovateľovi.
Pri zrušení cesty:
- ak nebudete môcť uskutočniť plánovanú cestu, nevyhnutne to oznámte cestovnej kancelárii a poisťovateľovi,
- uveďte dôvod zrušenia cesty a priložte stornofaktúru cestovnej kancelárie, potvrdenie od lekára, prípadne inú dokumentáciu, ktorá dokazuje vznik poistnej udalosti.
Pre prípad potreby doplnkových asistenčných služieb:
- formulár poistnej zmluvy neberte so sebou do zahraničia, ale ho ponechajte v SR u osoby, ktorú poučte, aby v prípade poistnej udalosti kontaktovala asistenčnú centrálu ELVIA, tel. +421/2/529 33 113.
Podrobnejšie informácie nájdete v príslušných všeobecných poistných podmienkach.
INFORMÁCIE PRE LEKÁRA
Oprávnený z tejto poistnej zmluvy je poistený v Allianz - Slovenskej poisťovni, a.s., Bratislava, Slovenská republika. Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s. uhradí prostredníctvom asistenčných služieb ELVIA Travel insurance náklady vynaložené za nevyhnutné ošetrenie alebo hospitalizáciu poisteného v rozsahu a za podmienok uvedených vo Všeobecných poistných podmienkach a Zmluvných dojednaniach. V prípade potreby sa obráťte, prosím, na asistenčnú centrálu ELVIA, tel.: +421/2/5293 3113. Telefónne účty Vám budú preplatené alebo volajte na účet volaného.
INFORMÁCIE PRE ADMINISTRATÍVNE ORGÁNY A POLÍCIU
Oprávnený z tejto poistnej zmluvy je poistený v Allianz - Slovenskej poisťovni, a.s., Bratislava, Slovenská republika pre prípad zodpovednosti za škodu na živote, zdraví alebo na veci, prípadne z nej vyplývajúcej inej majetkovej škody, a ďalej pre prípad potreby právnej pomoci. V prípade potreby sa obráťte, prosím, na asistenčnú centrálu ELVIA, tel. +421/2/5293 3113 za účelom riešenia vzniknutých problémov. Telefónne účty Vám budú uhradené alebo volajte na účet volaného.
INFORMATION FOR THE PHYSICIAN
The party covered by this insurance contract is insured by Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s., Slovak Republic. Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s., will pay through the assistance services of Elvia Travel insurance any costs in respect of necessary treatment or hospitalisation up to the sums insured and in accordance to the terms stated in General Terms of Insurance and Contract Arrangements. In case of need please contact the assistance headquarters of Elvia, tel. +421 /2/5293 3113. The costs of the call will be repaid to you or you may call directly on the re-ceiver's account.
INFORMATION FOR ADMINISTRATIVE AUTHORITIES AND THE POLICE
The party covered by this insurance contract is insured by Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s., Bratislava, Slovak Republic. The policy covers his/her liability for the loss of life, bodily injury and/or property damage as well as any need for legal protection. In case of need please contact the assistance headquarters of ELVIA tel. 421/2/5293 3113 in order to solve any problem that may arise. The cost of your call will be reimbursed or you can call directly on the receiver's account.
INFORMATION FÜR DEN ARZT
Der Bezugsberechtigte aus diesem Versicherungsvertrag ist bei der Allianz -Slovenská poisťovňa, a.s., Bratislava, Slowakische Republik, versichert. Allianz-Slovenská poisťovňa, a.s., übernimmt sämtliche Kosten, durch die Assistance -Dienstleistungen der Elvia Travel Insurance, für die akute Heilbehandlung oder Hospitalisierung des Versicherten im Sinne der Vertragsvereinbarungen. Im Bedarfsfall wenden Sie sich bitte an die ELVIA - Assistance - Zentrale, Tel. - Nr.: +421/2/5293 3113. Die Telephongebühren werden Ihnen zurückerstattet.
INFORMATIONEN FÜR DIE VERWALTUNGSBEHÖRDEN UND FÜR DIE POLIZEI
Der Bezugsberechtigte aus diesem Versicherungsvertrag ist bei der Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s., Bratislava, Slowakische Republik, für Haftpflicht gegen Personen- und Sachschäden bzw. gegen daraus hervorgehende andere Sachschäden sowie für den Rechtshilfefall versichert. Im Bedarfsfall wenden Sie sich bitte and die ELVIA - Assistance - Zentrale, Tel.-Nr.: +421/2/5293 3113, um eingetretene Probleme zu lösen. Die Telefongebühren werden Ihnen zurückerstattet.